logo دریافت اپلیکیشن اندروید فیلمدون
khosoof-posterfilmdoon

نوشته ای کوتاه درباره خسوف

  • نویسنده: filmdoonadmin
  • 09 تیر 1402

خلاصه داستان خسوف :

امیر طبق قول و قرارهایی که خانواده ها با هم گذاشته اند، باید با دختردایی خود ازدواج کند. اما ورق به یک باره برمی گردد. امیر به دختر دیگری دل می بندد و وقتی که این ماجرا فاش می شود، هیاهویی در خانواده ها به راه می افتد.

lunareclipsfilmdoon

خُسوف مجموعه‌ای نمایشی به کارگردانی مازیار میری است که از ۲۳ مهر ۱۴۰۰ تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در شبکه نمایش خانگی نماوا پخش می‌شد. تهیه‌کنندهٔ این مجموعه که فضایی درام، اجتماعی و عاشقانه دارد، همایون اسعدیان است و از جمله بازیگران آن می‌توان به علی عمرانی، امین تارخ، ستاره اسکندری، مینو شریفی ٫سجاد بابایی و مسعود کرامتی اشاره کرد.

مازیار میری چهره ای آشنا برای اهالی سینما است. میری با فیلم «سعادت آباد (۱۳۸۹)» نام خود را بر سر زبان ها انداخت، با «حوض نقاشی (۱۳۹۱)» به شهرت رسید و «سارا و آیدا (۱۳۹۵)» نیز توانایی های او در عرصه فیلمسازی را به همگان نشان داد.

khosooffilmdoon

سریال، با اعتراض دانشجویان به خاطر کیفیت بد غذای سلف سرویس دانشگاه شروع می‌شود و بعد تیتراژ بلندبالایی که اسامی جدید زیادی در آن دیده می‌شود و صدای محسن چاوشی در ترانه تیتراژ شنیده می‌شود. همین صحنه و خلاصه داستان می‌تواند خبر از موضوعی درباره جوانان بدهد؛ چیزی که با پخش قسمت دوم ثابت می‌شود. سریالی که محور اصلی آن، مسائل مبتلابه جوانان جامعه امروز ایران است؛ جوانانی از قشرها و طبقه‌های اجتماعی مختلف. هر چند قسمت اول با اتفاقی پی گرفته می‌شود که احتمالا دقت به جزئیات آن می‌تواند کمی برای برخی مخاطبان تعجب‌برانگیز باشد، در ادامه و در همین دو قسمت می‌توان دریافت که نویسندگان فیلمنامه و کارگردان شناخت لازم از روحیه، حساسیت‌ها، گرایش‌ها و حال و هوای جوانان امروز را دارند .

وقتی که اولین قسمت سریال خسوف را تماشا می کنیم با داستانی سرراست و بی ادعا مواجه می شویم که برخلاف بسیاری از سریال های اخیر پیچیدگی روایی اغراق آمیزی ندارد. این نکته مثبت باعث می شود که مخاطبان راحت تر با داستان سریال کنار بیایند.

تریلر خسوف :

در قسمت دوم به تدریج با گره گشایی از برخی قسمت های گنگ مخاطب بیشتر با شخصیت ها و موقعیت آنها آشنا می شود. با گرفتار شدن دو شخصیت اصلی در نیمه اول قسمت دوم، روایت به تدریج رنگ و بوی عاشقانه ای نیز به خود می گیرد که در قسمت سوم نیز ادامه دارد. به این ترتیب، با پشت سر گذاشتن فضای پر تشویش و اضطراب ابتدای سریال، فضای عاشقانه ای شکل می گیرد که حال و هوای سریال خسوف را بیشتر به درام های عاشقانه تبدیل می کند.

 

دانلود قانونی سریال خسوف

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟

pwa

وب اپلیکیشن سایت فیلمدون رو برای استفاده در تلویزیون و با سیستم عامل های دیگر استفاده کنید.